Krohne & Storm

// ADRESSE

Borgergade 6, 6., 1300 København K

Case: Dansk Copenhagen og Black Friday

I Forbindelse med Black Friday blev der fremlagt en plan, som involverede flere budskaber over forskellige perioder, og sideløbende fremlagt et ønske om, at flytte ind i en ny email marketing løsning

Metode

Med masser af digitalt knofedt og en knivskarp strategi for perioden op til Black Friday blev der målrettet annoncering til målgrupper baseret på geografi, demografi og interesser. Dette suppleret med forskellige retargeting strategier, og indsamling af leads. Sideløbende etablerede vi de oplagte synergier mellem email marketing og de eksisterende platforme, hvor vi indrettede nye individuelle flows med tilpassede budskaber, baseret på adfærd blandt nye og eksisterende segmenter. Dermed sikrede vi i samarbejde med marketing-teamet også de optimale forhold for warmup processen af både Black Friday og den nye email platform.

Resultater

På Black Friday omsatte Danske Copenhagen for mere end den forrige måned. Samlet. Og omsætningen for November var 790% højere end året før. Desuden var opening rates væsentligt over gennemsnittet og emails er nu blevet en ekstremt vigtig salgskanal, som udgør et betragteligt bidrag til omsætningen.